Met een mengeling van nieuwsgierigheid en vertwijfeling bekijken we de ontwikkelingen op de e-reader markt. De strijd om de e-reader is volop losgebarsten: nieuwe edities volgen de een na de ander en het ene merk ondergraaft het andere. De grote prijskrakers in de retail hebben er zich nu ook in gemengd dus het prijsstunten kan beginnen.
Hoeveel en welke e-readers zullen het volhouden en welke niet? Welke moet je als klant nu kopen? Gewoon eentje kiezen en een maand later niet zeuren wanneer blijkt dat de prijs intussen met een derde is verminderd of de producent al niet meer bestaat.
Dit gaat zo snel en is zo hype-gevoelig dat het doet denken aan de internetbubble van 10 jaar geleden. Dat er klappen zullen vallen is zeker. En wat dan met het e-book?
Wij verkopen intussen rustig onze papieren boeken en af en toe een e-readertje en een e-bookje als extraatje.
zaterdag 24 juli 2010
vrijdag 23 juli 2010
mijn familiespel
Liedjesboek Jules
BOEKENTIPS
BOEKENTIPS
JOHANNA IN DE TREIN, Kathrin Scharer
Een biggetje gaat op reis, maar
het potlood van de de tekenaar
bepaalt waar de reis naartoe gaat.
13.95 euro
IK LEER JE LIEDJES VAN VERLANGEN,
EN AAN JE APENSTAARTJE HANGEN
Bette Westra met prenten van Sylvia Weve
19.95 euro
DE RIDDERS VAN DE RONDE KEUKENTAFEL,
Mark Tijsmans
Een nieuw avontuur!
18.95 euro
TIKKEN TEGEN DE MAAN, verzameld door Joke van Leeuwen
50 kindergedichten, met 48 verschillende illustratoren.
17.50 euro
LITTLE PEOPLE IN THE CITY, Slinkachu
Blijft nog steeds verrassen. Origineel!
15.95 euro
LIEVER DE LEUGEN, Jonas Boets
een verslavende (jeugd)thriller!
16.95 euro
Een biggetje gaat op reis, maar
het potlood van de de tekenaar
bepaalt waar de reis naartoe gaat.
13.95 euro

EN AAN JE APENSTAARTJE HANGEN
Bette Westra met prenten van Sylvia Weve
19.95 euro

Mark Tijsmans
Een nieuw avontuur!
18.95 euro

50 kindergedichten, met 48 verschillende illustratoren.
17.50 euro

Blijft nog steeds verrassen. Origineel!
15.95 euro

een verslavende (jeugd)thriller!
16.95 euro
zaterdag 10 juli 2010
wedstrijd FLUIT ZOALS JE BENT

WEDSTRIJD
WIN EEN PRACHTIG GESIGNEERD EXEMPLAAR
VAN FLUIT ZOALS JE BENT (Carl Cneut)
VAN FLUIT ZOALS JE BENT (Carl Cneut)
Neem een originele foto van jezelf met een instrument, upload hem op onze facebook en nodig je vrienden uit om op je foto te stemmen. De foto met de meeste reacties/stemmen, wint het prachtige boek!...
Wij kijken alvast uit naar jullie leuke foto's.
Veel succes!
link naar onze facebook
jimmy corrigan - Chris Ware

Jimmy Corrigan de slimste jongen van de wereld
Chris ware
___
Na 10 jaar is deze unieke strip -behoort al tot de klassiekers in zijn soort- dan eindelijk in het Nederlands verschenen! Op de cover lezen we ‘een dik experiment in lezen’ – dit beloofd! Het begint al bij de complexe wikkel: met details uit het verhaal, bouwplaat van het hoofdfiguurtje, een handleiding om het boek te kunnen volgen.
Eenmaal begonnen is men vertrokken voor een duizelingwekkende trip. Het trieste personage Jimmy werkt op een doorsnee bureau in Chicago, tot hij plots een briefje van zijn onbekende vader krijgt. Hij besluit hierop in te gaan en komt zo oog in oog te staan met het pijnlijke verleden. Vervolgens is er een tweede verhaallijn van de grootvader die met dezelfde triestesse te kampen heeft. Elke pagina neemt de lezer dieper de put in en krijgt hij de volle lading droefheid in het gezicht gegooid. Men moet dus zeker geen heldhaftig, makkelijk of vrolijk verhaaltje verwachten.
Het boek is een ware ontdekkingstocht doorheen alle nuances in de vertellijn, alsook doorheen de grafische taal. Elke illustratie is een uitermate stillering, of het nu gaat om een bladvullende illustratie of juist een mini vakje. Een hoogtepunt van grafisch design. Strakke vormen in een speels totaalbeeld. Daarnaast zijn er ook allerhande nevenpagina’s: knutselpagina’s, bouwplaten, handleidingen, informatieve weetjes. Dit alles op een uitgepuurde en stilistische manier, uniek in het genre. Een fenomenale, filmische en unieke leeservaring. Verslavend!
Stan Van Steendam – Boekhandel I*Boeks
vrijdag 2 juli 2010
WE VERKOPEN VERHALEN, GEEN BOEKEN !
Hierbij een kort persoonlijk verslag van het YOUNG BOOKSELLERS CONGRESS 2010
Op zondag 13 juni kwamen een dertigtal internationale boekverkopers samen. Op de eerste avond mochten we nog wat ‘toeristen’ in de stad van wetenschap en cultuur, Gent. Ondertussen werd al snel duidelijk dat het om een internationaal gezelschap ging, iedereen sprak een heel bizar Engels. Engels met een Russisch, Deens, Slowaaks, Duits, Spaans, Vlaams, Grieks accent... gewoonweg fantastisch!
Dit jaar was het thema van het congres INNOVATE OR DIE. Doordat we voor het eerste opteerden, werden we genoodzaakt om met allerlei nieuwe en vooral innoverende ideeën op de proppen te komen.
De verschillende lezingen moesten ons attent maken op de veranderingen binnen het boekenvak: de komst van de e-reader, met hierbij gepaard gaand de verspreiding van illegale downloads, de opkomst van de verschillende netwerken (zoals Facebook, Twitter). Het werd duidelijk dat het boekenvak zeker geen ouderwets en saaie boel is, integendeel. Binnen het boekenvak is er duidelijke een innovatie op komst. Dit mogen we zeker niet negeren, we moeten juist mee stappen in deze nieuwe wereld van digitalisatie.
Boekwinkels moeten mee evolueren met deze ontwikkelingen, we moeten mee ‘kwetteren’ op facebook en Twitter. Je wordt als boekhandel echt ‘vriendjes’ met de klanten. De boekhandel verkoopt geen boeken meer maar verhalen, dit was één van de winnende voorstellen van de brainstorm-sessies. Dat we geen boeken meer verkopen slaat ook op het feit van de e-reader. We moeten de readers niet verstoppen, maar juist laten blinken in de winkel. Het is een zekere trots, het geeft een heel nieuw imago aan de boekhandel. Het werd ons duidelijk dat we de reader goed moeten promoten en dat hij ook een plaats in de winkel verdient bv. als een hotspot waar mensen vrij op het internet kunnen surfen, en de nieuwste boeken LEGAAL kunnen downloaden.
Wat in de workshops nog erg veel naar boven kwam was de impact van een koffiehoek in de winkel: een lokmiddel om mensen in de winkel te houden, en ze zich op hun gemak laten voelen, een ontmoetingsplaats, of een afspreekpunt. Dit concept werd ons later voorgeschoteld in COOK & BOOK te Brussel.
Met een hoofd vol nieuwe ideeën kon iedereen terug naar zijn eigen boekwinkel om met al de verfrissende ideeën aan de slag te gaan. Niet zozeer om boeken te maar om verhalen te verkopen.
Op zondag 13 juni kwamen een dertigtal internationale boekverkopers samen. Op de eerste avond mochten we nog wat ‘toeristen’ in de stad van wetenschap en cultuur, Gent. Ondertussen werd al snel duidelijk dat het om een internationaal gezelschap ging, iedereen sprak een heel bizar Engels. Engels met een Russisch, Deens, Slowaaks, Duits, Spaans, Vlaams, Grieks accent... gewoonweg fantastisch!
Dit jaar was het thema van het congres INNOVATE OR DIE. Doordat we voor het eerste opteerden, werden we genoodzaakt om met allerlei nieuwe en vooral innoverende ideeën op de proppen te komen.
De verschillende lezingen moesten ons attent maken op de veranderingen binnen het boekenvak: de komst van de e-reader, met hierbij gepaard gaand de verspreiding van illegale downloads, de opkomst van de verschillende netwerken (zoals Facebook, Twitter). Het werd duidelijk dat het boekenvak zeker geen ouderwets en saaie boel is, integendeel. Binnen het boekenvak is er duidelijke een innovatie op komst. Dit mogen we zeker niet negeren, we moeten juist mee stappen in deze nieuwe wereld van digitalisatie.
Boekwinkels moeten mee evolueren met deze ontwikkelingen, we moeten mee ‘kwetteren’ op facebook en Twitter. Je wordt als boekhandel echt ‘vriendjes’ met de klanten. De boekhandel verkoopt geen boeken meer maar verhalen, dit was één van de winnende voorstellen van de brainstorm-sessies. Dat we geen boeken meer verkopen slaat ook op het feit van de e-reader. We moeten de readers niet verstoppen, maar juist laten blinken in de winkel. Het is een zekere trots, het geeft een heel nieuw imago aan de boekhandel. Het werd ons duidelijk dat we de reader goed moeten promoten en dat hij ook een plaats in de winkel verdient bv. als een hotspot waar mensen vrij op het internet kunnen surfen, en de nieuwste boeken LEGAAL kunnen downloaden.
Wat in de workshops nog erg veel naar boven kwam was de impact van een koffiehoek in de winkel: een lokmiddel om mensen in de winkel te houden, en ze zich op hun gemak laten voelen, een ontmoetingsplaats, of een afspreekpunt. Dit concept werd ons later voorgeschoteld in COOK & BOOK te Brussel.
Met een hoofd vol nieuwe ideeën kon iedereen terug naar zijn eigen boekwinkel om met al de verfrissende ideeën aan de slag te gaan. Niet zozeer om boeken te maar om verhalen te verkopen.